You are currently viewing Zdrowe i smaczne płatki owsiane

Zdrowe i smaczne płatki owsiane

Zalety jedzenia bogatych w błonnik płatków zbożowych znane są wszystkim dietetykom i osobom, które interesują się tematem zdrowego odżywiania. Przede wszystkim jednak warto wspomnieć o tym, że są one podstawą dla pysznych i urozmaiconych śniadań, które można przyrządzić w krótkim czasie. Oszczędza to cenne minuty przed wyjściem do pracy lub szkoły, a co najważniejsze – płatki z owsa zapewniają zdrowy i sycący posiłek dla każdej osoby. Wystarczy zalać je wodą lub mlekiem, aby otrzymać pożywne śniadanie w zaledwie kilka minut.

Odżywcze śniadanie z płatków owsianych

Regularne spożywanie produktów zbożowych bogatych w cenne dla organizmu witaminy i minerały przyczynia się do utrzymania zdrowia iOwsianka z jagodami kondycji na wiele lat. Potrawy bogate w błonnik sprzyjają także zachowaniu zdrowej masy ciała i dobrego samopoczucia. Zamiast inwestować w drogie suplementy o niezbadanej skuteczności, lepiej postawić na niedrogie, a do tego wyjątkowo smaczne płatki śniadaniowe o naturalnym i nieprzetworzonym składzie. Doskonałym pomysłem na zbilansowane, pyszne i sycące śniadanie będą na przykład błyskawiczne płatki owsiane Melvit, które można łączyć z różnymi dodatkami. Idealnie komponują się z bakaliami, owocami lub nasionami. Świetnie smakują zarówno z jogurtem naturalnym lub mlekiem, jak i z musami owocowymi.

Owsianka z truskawkamiPłatki owsiane stanowią też dobry składnik dla wszelkiego typu zdrowych deserów, wypieków oraz ciast. Są najmniej przetworzonym typem popularnych przekąsek, dzięki czemu można zaliczyć je do najzdrowszych propozycji na drugie śniadanie lub podwieczorek. Płatki owsiane poleca są także osobom chorym na cukrzycę oraz dbającym o niski indeks glikemiczny w menu, ponieważ zawarte w nich naturalne cukry złożone wchłaniane są do organizmu stopniowo. Stabilizują poziom cukru we krwi i zapewniają uczucie sytości na wiele godzin. Ich spożywanie stwarza także dobre warunki dla flory jelitowej, zapewniając swoistą osłonę dla całego układu pokarmowego i regulując cykl metaboliczny. Dzięki zawartym w składzie cennym mikroelementom korzystnie wypływają też na funkcjonowanie układu nerwowego i poprawiają koncentrację.

Owsiankę można podawać również w wersji zapiekanej jako pyszny deser. Taka propozycja na pewno zaskoczy wszystkich smakoszy i miłośników alternatywnych słodyczy. Płatki z owsa wystarczy też zalać wodą i kakao, by otrzymać pyszny czekoladowy smakołyk o zdecydowanie niższej kaloryczności niż przetworzone produkty. Dzięki pożywnym płatkom można przyrządzić także domową wersję bogatych w cenne składniki odżywcze batoników lub ciasteczek, stanowiących zdrowy zamiennik dla gotowych łakoci ze sklepu. Co najważniejsze, nie będą one przesycone cukrem lub chemią spożywczą.