Szeroki wybór zdrowych przekąsek

chipsy bezglutenowe

W niemalże każdej diecie jest wskazanie, by między posiłkami niczego nie podjadać. Śniadanie czy obiad mają być na tyle sycące, że nie powinniśmy czuć głodu, często zalecane jest także jedzenie często małych porcji, co także ma pomóc w powstrzymaniu się od podjadania.

Zdrowe czipsy z supermarketu

chipsy bezglutenoweJednak wiadomo, że nie jest łatwo dotrzymać tego punktu diety, szczególnie na początku. Wtedy wiele osób sięga po czekoladę, batoniki, cukierki i dziwi się, dlaczego nie chudnie, skoro dieta to obiecywała. Z tego powodu warto jest zapoznać się z listą zdrowych i dietetycznych przekąsek, dzięki którym będziemy czuć się najedzeni, ale nie przybędzie nam zbędnych kilogramów. Jedną z opcji są zdrowe chipsy bezglutenowe. Takie czipsy mogą być zarówno z ziemniaka ze starannie wyselekcjonowanymi przyprawami, jak również są czipsy z marchewki, buraka, czy owoców. Takie czipsy można beztłuszczowo przygotować w piekarniku. Wystarczy wstawić je do piekarnika i poczekać, aż staną się chrupiące. Zdrowe chipsy bezglutenowe można też kupić w wielu sklepach, nawet w supermarketach, nie wspominając o sklepach specjalistycznych.

chipsy bezglutenoweRównież surowe warzywa i owoce są dobrą przekąską. Niektóre z nich są bardzo słodkie, więc z łatwością zastąpią słodycze. Na przykład owoce kaki są coraz łatwiej dostępne w sklepach warzywnych, a są niezwykle słodkie. Także truskawki, arbuz, niektóre gatunki jabłek, czy dojrzałe brzoskwinie się tutaj sprawdzą. Innym pomysłem na zdrową przekąskę są orzechy i nasiona. Mają one wiele zalet. Przede wszystkim to źródło mikroelementów i witamin. Orzechy wspomagają pamięć i koncentrację, nasiona dyni, czy słonecznika także mają wiele zalet. Można je jeść jako samodzielną przegryzkę lub z czymś łączyć. Sprawdzi się szczególnie jogurt bez tłuszczu, czy chude mleko, dzięki czemu zrobimy musli. Do niego dorzucić można świeże owoce, a uzyskamy bardzo smaczną, zdrową i pożywną przekąskę. Przekąska może być także w formie płynnej. Polecane są gęste świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne, jak również koktajle na bazie mleka. Soki i koktajle to prawdziwe bomby witaminowe. Słodkie owoce sprawiają, że cukier nie jest już potrzebny, a mleko zapewni źródło białko. Zamiast mleka krowiego można wykorzystać mleko sojowe, migdałowe czy ryżowe. Dzięki temu napój będzie bardziej dietetyczny i zyska nowy smak.

Podsumowując, zdrowe przekąski można znaleźć zarówno na sklepowych półkach, jak i można samodzielnie przygotować je w domu. Owoce, warzywa czy orzechy świetnie sprawdzą się jako zdrowe i beztłuszczowe przekąski w okresie stosowania diety.